Dizartriya nitqin tələffüz tərəfinin və ni...
Məktəbəqədər yaşlı uşaqların valideynlər üçün məsləhətlər
Uşaq artıq məktəbəqədər yaşda olanda hərflər onu cəlb edir və ilk oxu bacarıqlarının formalaşması valideynlərin çiyinlərinə düşür. Burada dərslərə haradan başlayacağınızı və öyrənməyə necə bacarıqlı yanaşacağınızı izah ediləcək.
Uşağa oxumağı hansı yaşda öyrətmək lazımdır?
Bir fikir birliyi yoxdur. Bəzi valideynlər əmindirlər ki, uşağa 4-5 yaşında oxumağı öyrətmək lazımdır. Digərləri bu dövrü 2-3 yaşa endirirlər. Hələ də bəziləri uşağın məktəbdən əvvəl "işgəncəyə" girməməsini israr edir. Deyirlər ki, oxumağı öyrətmək məktəb müəllimlərinin vəzifəsidir. Kimə inanaq?
Hər bir uşaq fərqli bir sürətlə inkişaf edir. Buna görə müəyyən bir yaşa bağlı olmayın, gələcək oxucunun öyrənmək üçün nə qədər yetkin olduğunu qiymətləndirin.
Bir uşaq oxumağı öyrənməyə hazırdırsa:
• tam cümlələr qurmağı bilir, aydın və səlis danışır;
• nitq səslərini asanlıqla tələffüz edir və fərqləndirir, hecaları və sözlərdəki hərfləri (may-say) qarışdırmır;
• sağ-sol, yuxarı-aşağı anlayışlarını fərqləndirir;
• hərfləri düzgün tələffüz edir;
• hərflərə və oxumağa maraq göstərir.
Bir uşaq meyarlara bir şəkildə uyğun gəlmirsə, ancaq hərflər və kitablara maraq göstərirsə, bu normaldır. Nitq istədiyimiz qədər tutarlı deyil - uşaqla daha çox ünsiyyət qururuq, suallarını soruşuruq və cavablandırırıq. [C] əvəzinə [Ş] tələffüz edirsə - danışma terapiyası məşqləri tapırıq, xüsusi gimnastika edirik və ya loqopedə gedirik.
Uşaq artıq yalnız illüstrasiyalı kitablara baxmır, bir şey oxumağı xahiş edir və ya tələb edir və ya öz başına anlamağa çalışır? Bu vaxt gəldi deməkdir. Bu anı qaçırmayın.
Oxu texnikaları, müsbət və mənfi cəhətləri
Uşağa oxumağı öyrədə biləcəyiniz onlarla üsul var. Ən populyarlarından bir neçəsi haqqında qısaca danışacağıq və hər zaman aydın olmayan üstünlükləri və mənfi cəhətləri təsvir edəcəyik.
Hecalarla oxumaq (fonetik metod)
Uşaq bağçalarında və ibtidai siniflərdə istifadə olunan klassik texnika. Əvvəlcə uşaq səsləri (fonetik) və hərfləri tələffüz etməyi öyrənir, sonra hecalara və bütöv sözlərə birləşdirir.
Tipik arsenal: əlifba, hərf və hecalı kartlar.
• "+" Uşaq sözlərlə səsləri asanlıqla eşidir və tələffüz edir, əgər varsa, nitq qüsurlarından xilas olur.
• "-" Metod daha kiçik məktəbəqədər uşaqlar (3-4 yaş) və kiçik uşaqlar üçün uyğun deyil, çünki müəyyən bilik səviyyəsi tələb edir və uzun müddət çəkir.
Zaysev kubları
Xüsusi kublarda, uşaq tez -tez istifadə olunan hecaları, tək hərfləri və samit hərfdən və qalın və ya incə işarədən cütləri görür.
Hər kubun müəyyən bir ölçüsü, rəngi, səsi var ki, uşaq hərf və depolarla birlikdə öz xüsusiyyətlərini yadda saxlasın. Məsələn, dəmir kublar səsli hecaları ifadə edir, taxta kublar - qalın saitlər böyük kublara, incə saitlər kiçik kublara qoyulur.
• "+" Metod yaşa bağlı deyil, öyrənmə musiqi, incə motor bacarıqları və s.
• "-" Zaysev kublarının uşaqların sözlərin sonunu "udmasına" və sözün fonetik tərkibini səhv başa düşməsinə səbəb olan qüsurları var (məktəbdə yenidən məşq etməli olurlar).
Glen Doman kartları (Bütün sözləri Oxu)
Metod, uşağa erkən yaşlarından aydın şəkildə tələffüz edərək şəkilləri və sözləri olan kartların göstərilməsindən ibarətdir. Uşaqlar sözləri hissə -hissə yox, bütöv vahid kimi qəbul edirlər.
• "+" Erkən uşaqlıqdan fenomenal yaddaşın inkişafı ilə öyrənməyə başlamaq imkanı.
• "-" Glen Doman metodunun bir yan təsiri savadlılıq problemləri, sözləri kompozisiyaya görə təhlil etməkdə çətinliklərdir.
Maria Montessori metodu
Uşaq karton lövhələrə yapışdırılmış kobud kağızdan hazırlanan hərflərlə oynayır.
Böyüklərdən sonra səsi təkrarlayır və sonra barmağı ilə hərflərin konturunu izləyir. Sonra sözlər və ifadələr hərflərdən xüsusi çərçivələrə çevrilir.
• "+" Oyun təlimi, incə motor bacarıqlarının inkişafı.
• "-" Texnika maddi xərc tələb edir və daha çox qrup dərsləri üçün hazırlanmışdır.
Hansı texnikanı seçməlisiniz?
Fərqli yanaşmaları sınayın. Ancaq unutmayın ki, hansı metodu seçsəniz də, tədrisini ciddi dərslərlə məhdudlaşdıra bilməzsiniz. Geri qayıtmaq istədiyiniz əyləncəli bir oyuna çevirin. Sonra uşaq üçün oxumaq əzabla deyil, zövqlə əlaqələndiriləcəkdir.
Oynayaraq oxumağı öyrənmək
Əyləncəli oyunlar uşaqların diqqəti məşğuliyyətlərdən daha asan və daha sürətli oxumağı öyrənməsinə kömək edir.
Bir neçə əyləncəli işi unutmayın və uşağınızla oynayın.
"Canlı hərflər"
Hərfləri görmək və oxumaq maraqlıdır, hərfləri götürmək daha da maraqlıdır! Özünüzü kart və kublarla məhdudlaşdırmayın, uşağınızla məktublar yaradın: onları plastilindən yapın, kağızdan kəsin, xəmirdən-çərəzlər düzün.
5 yaşdan uşaqlarda təfəkkürün inkişafı üçün əyləncəli oyunlar və tapşırıqlar.
Oxu bacarıqlarını maraqla inkişaf etdirməsinə kömək edəcək məşq dəstləri:
• hərfləri və səsləri öyrənmək;
• hecaları oxumağı öyrənmək;
• bütün sözlərlə oxumaq.
Stolüstü oyunlar
Hərflər, hecalar və sözlər olan kartlar əyləncəlidir, ancaq uşaq oxumaq üçün oynamaq maraqlı olan maarifləndirici lövhə oyunlarından daha çox aludə olur. Yeni başlayanlar üçün "Heyvan-hərflər" və "oxu-tut" kimi stolüstü oyunları nəzərdən keçirə bilərsiniz.
"Gizli məktublar"
Uşağınıza sevimli xarakteri və ya oyuncağı adından məktublar yazmağa çalışın ki, onlara cavab versin. Kitab mağazasından və belə məktublar üçün hazır materialları almaq mümkündür.
Uşağa oxumağı öyrədərkən valideynlərin etdiyi ümumi səhvlər
Səslərə deyil, hərflərin əzbərlənməsinə vurğu
Görünür, "B" hərfini [be], "M" hərfini [me] və ya [mən] olaraq xatırlamağın nəyi pisdir? Ancaq "metro" əvəzinə uşaq "metereo" deyəndə səhv göz qabağındadır. Uşağa hərfləri yalnız uyğun səslərlə adlandırmağı öyrətmək lazımdır: "B" - [b], "M" - [m] və s.
Yorucu fəaliyyətlər
3-4 yaşlı uşaqlar uzun müddət diqqətli ola bilməzlər, buna görə də 10 dəqiqəlik dərs onlar üçün kifayət edəcək. 5-6 yaşlı uşaqlarda 15-20 dəqiqə dərs oxumaq optimaldır. Uşağın ağılsız olduğunu görsəniz, dərs dayandırılmalıdır.
Psixoloji təsir
"Artıq 5 yaşın var və hələ oxuya bilmirsən! Səni məktəbə necə aparacaqlar? " Hədə -qorxu uşağı oxumaqdan çəkindirəcək. Və ya hətta oxumaq qorxusuna səbəb ola bilər.
İngilis yazıçısı Aidan Çhambers "Tell" kitabında. Oxuyuruq, düşünürük, müzakirə edirik ”yazaraq, hər bir uğur üçün balaca oxucunu tərifləməyin vacib olduğunu yazdı. Kitablara baxmağa getdi, birini götürdü və sonra birdən başqasına keçmək qərarına gəldi. Və bu addımların hər biri vacibdir.
Valideynlərin oxumaq vərdişi yoxdur
Uşaqlar hər şeydə böyükləri təqlid etməyə çalışırlar. Ana və ya atanın bir kitabın yanında oturduğunu görsələr, əlbəttə ki, oxumaq istəyəcəklər. Bu səbəbdən ailədə mütaliə mədəniyyətinin olması vacibdir.
Uşağın oxumağa və ümumiyyətlə öyrənməyə böyük marağını necə inkişaf etdirmək olar?
Uşağınızla birlikdə kitab oxuyun
Uşağın mətni başa düşməsi və yadda saxlaması üçün məzmununu müzakirə edin və təkrarlayın. Kitablardan maraqlı parçaları ucadan oxuya və uşağı kitabı təkbaşına oxuyaraq bundan sonra nələrin müzakirə olunacağını öyrənməyə dəvət edə bilərsiniz.
Uşaqlara oxumağın bir çox sehrli aləmin qapısının açarı olduğunu göstərin. Kitabla maraqlanan uşaq hər gün maraqla oxuyacaq və yeni nəsə öyrənəcək. Uşağınız üçün dəstəkləyici və məsləhətçi olun.
Fikriniz
0
0